درب ضد سرقت

معرفی و ویژگی درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت

معرفی و ویژگی درب های ضد سرقت

چه نوع درب ضد سرقتی بخریم؟ راهنمای خرید درب ضد سرقت

چه نوع درب ضد سرقتی بخریم؟

شاید مهمترین سؤالی که برای خرید ار درب ضد سرقت پیش میاید این است که چه نوع درب ضد سرقتی بخریم؟ انواع مختلف درب ضد سرقت در بازار وجود دارد وبا مراجعه خرید ار به فروشگاهها وشرکت های تولید وفروش درب ضد سرقت انواع مختلف ان را میبینیم واین سؤال برای خریدار پیش می اید که کدام درب ضد سرقت بهتر و کدام بدتر است در حالی که همه دربهای موجود به اسم ضد سرقت به فروش میرسدو برای راهنمایی مشتریان باید به چند نکته اشاره کنیم و مشتریان را بر اساس بودجه خرید بهترین راهنمایی را بدهیم


چه نوع درب ضد سرقتی بخریم؟


R-2215



۱ـمشتریانی که بودجه تا سقف ۶/۰۰۰/۰۰۰ریال دارند برای این مشتریان عملا” خرید دربهای ضد سرقت طرح ترک مقدور نیست بنا بر این باید از بین دربهای فلزی بهترین ان را انتخاب نمایند دربهای ضد سرقت فلزی چند مشخصه مهم دارند که شامل ضخامت ورق لنگه درب ضخامت ورق چهار چوب سیستم قفل ونوع رنگ میباشد .

ضخامت ورق چهار چوب بهتر است که حداقل ۲۵/۱ میلیمتر وضخامت ورق لنگه درب ۷دهم میلیمتر باشد که متاسفانه برخی فروشندگان به دروغ این ضخامتها را بیان میکنند که میتوان با کولیس ضخامت را کنترل نموده وهمچنین برخی فروشندگان ورق درب را معیار قرار می دهند در صورتی که برخی از تولیدات بی کیفیت چینی با گذاشتن قطعات بتن در داخل لنگه درب سنگین شده و باعث اغفال مشتریان میگردند در مورد سیستم قفل بهترین معیار سنجش ورق توپی یا سیلندر است که میتوان آن را از روی درب به راحتی باز نموده و چنانچه خیلی سبک باشد قطعا” بدون کیفیت است.

در مورد رنگ شدن دو نوع دکورال وچرمی وجود دارد که البته رنگ چرمی ارزانتر بوده ولی مقاومت بالاتری در مقابل خط وخش ونور آفتاب دارد ولی دکورال زیباتر میباشد .

ب-مشتریانی که می خواهند بالای ۰۰۰/۰۰۰/۷ ریال هزینه نمایند این نوع مشتریان میتوانند دربهای ضد سرقت طرح ترک خریداری نمایند که قیمت آن از ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال شروع شده وگاهی تا ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال می رسد نکات مهم در مورد دربهای طزح ترک طرح ورق ام دی اف *سیستم قفل *چهار چوب و لنگه *لاستیک درز گیر * نوع لنگه

(دور آلمینیوم یا فلزی ) میباشد مشتریان باید توجه نمایند که ورق مصرفی در چهار جوب ولنگه حتما” حداقل ۵/۱ میلیمتر باشد.

مورد مهم دیگر در دربهای ضد سرقت طرح ترک نوع قفل است که بهتر است از نوع کاله اورجینال باشد چون قفل های دیکر مانند داف یا مشابه قابل اعتماد نیستند .

نکته دیگر رویه ام دی اف درب ضد سرقت است که میتواند از نوع سی ان سی یا برجسته یا روکش پی وی سی باشد که روکش پی وی سی پایین ترین قیمت را دارد مشتری با توجه به قیمت داده شده توسط فروشگاه باید دقت نماید که چه نوع روکشی در فاکتور خرید قید میگردد .نوع لنگه درب میتواند معمولی یا دور المینیوم باشد که درب ضد سرقت دور آلمینیوم گران ترین نوع وزیباترین نوع درب ضد سرقت است .

مشتریان باید توجه بنمایند اکثر مواردی که فروشندگان دربها را ضد سرقت ترک معرفی مینماید در واقع مونتاژ بوده ومشتری نباید درب ضد سرقت ایرانی را بعنوان ترکیه خریداری نموده و رقم بالاتری پرداخت

درب ضد سرقت چیست و چگونه ساخته میشود؟

درب ضد سرقت به دربهایی اشاره می شود که سرقت آنها به خاطر ساختارشان بسیار دشوار می باشد.


وزنشان بسیارسنگین است

برای ساخت کلاف داخلی درب و قسمت میانی از ورقه های فلزی استفاده شده است.

درب ضد سرقت از چه قسمت هایی ساخته می شود؟


برای ساخت درب ها از ورقه فلزی ، قفل ، یراق آلات ( دستگیره ، درکوب و قفل پستچی) و ورقه ی mdf  با روکش طبیعی استفاده می شود.


چارچوب : چارچوب ها درب ها از ورقه ی فلزی ۱٫۵ میل ساخته می شود و با رنگ پودری الکترو استاتیک رنگ شده و در دمای ۲۲۰ درجه حرارت داده می شود که این کار باعث می شود رنگ چارچوبدرب ضد سرقت مقاومت بسیار بالایی پیدا کند و به اصطلاح ضد خش می شود.


کناف و ورق فلزی میانی : این دو قسمت نیز با ورقه ی فلزی ۱٫۵ میل ساخته می شوند و در شرایط کاملا مشابه چارچوب رنگ می شوند.


ملاحظات قسمت های فلزی :با توجه به اینکه این درب ها بسیار سنگین هستند ،استفاده از ورق فلزی ۱٫۵ برای ساخت چارچوب باعث بالاتر رفتن مقاومت چارچوب جهت نگه داری درب ها می شود. در غیر این صورت درب پس از مدتی نشست کرده و از حالت رگلاژ خارج می شود.


استفاده از ورق فلزی ۱٫۵ میل برای ساخت کناف داخلی و صفحه ی میانی ، باعث سنگین شدن درب ها مشود و احتمال اینکه سارق بتواند درب ها را از لولا خارج کند به حداقل می رساند . در مورد صفحه ی میانی درب  نیز لازم به ذکر است که در صورتی که سارق موفق به شکستن روکش mdf  درب شود به صفحه ی فلزی بر می خورد که  خم کردن این صفحه ، علاوه بر طاقت فرسا بودن سر و صدای بسیاری نیز به دنبال دارد و موجب بالا رفتن ریسک سارق می شود.


روکش mdf : کلیه ی این ورقه ها توسط شرکت fuar  ترکیه تامین می شود که برای افزایش زیبایی دارای روکش طبیعی یا به اصطلاح راش می باشند .


ملاحظات روکش: mdf استفاده از ورقه های mdf  با روکش طبیعی موجب افزایش جلوه و زیبایی درب ها می گردد.


قفل : قفل های استفاده شده بر روی درب ها با همکاری شرکت kale  ترکیه تامین می گردد و علاوه بر اینکه این قفل ها دارای ۵ سال گارانتی می باشند ، از بالاترین استانداردهای اروپا نیز برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که هر درب ها دارای دوقفل مجزا می باشد.


یراق آلات : کلیه درب ها ساخته شده توسط ما  مجهز به بهترین یراق آلات ساخت کشور ترکیه می باشند . به طوری که بالاترین عمر مفید را چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ کیفیت برخوردارند. ما عدم خرابی و  نرفتن رنگ دستگیره ها را ۵ سال گارانتی می نماییم.


ملاحظات یراق آلات: جهت امنیت بیشتر ساکنین قفل پستچی بر رو هر درب ها نصب شده که در صورت استفاده از این قفل ، در تنها به اندازه ی ۱۰ سانتی متر باز شده و امنیت ساکنین تامین می گردد.


سایر موارد :


همه ی درب ها از لحاظ کیفیت یکسان بوده وتنها تفاوت آنها در مشخصات ظاهری می باشند.

دور تا دور کلیه درب ها از لاستیک عایق استفاده می شود.

ابعاد استاندارد پشت در پشت چارچوب درب ها: ۱۱۰cm * 210Cm   یا cm * 215cm 115  ( این ابعاد با توجه به ابعاد تعبیه شده در کار قابل کوچکتر شدن نیز می باشند.)

برای جوش گوشه های چارچوب از جوش لیزری استفاده می گردد که باعث بالاتر رفتن کیفیت ظاهری  می گردد.

کلیه ی درب ها دارای آستانه می باشند.

انتخاب درب ضدسرقت:

تنوع زیادی که در درب های ضد سرقت وجود دارد اغلب خریداران را در تصمیم گیری دچار تردید می کند. از اینرو با ذکر خصوصیات اصلی و تفاوت های آنها در این زمینه توضیحات لازم را ارائه می نماییم.


درب های ایمنی از لحاظ ظاهری به سه دسته تقسیم می شوند.


درب ضدسرقت با روکش فلز

 درب ضد سرقت با روکش MDF

 درب ضد سرقت با روکش چوب طبیعی

ضد سرقت با روکش فلز:

 روکش درب  از ورقه های فلزی که با دستگاه CNC طرح دار شده و با رنگ الکترو استاتیک پوششی شبیه درب های با طرح چوب پیدا کرده اند . عموماً تک قفله بوده و امنیت آنها توسط زبانه هایی که در سه طرف درب باز و بسته می شوند تامین می گردد.


قیمت پایین از خصوصیات مثبت این نوع درب می باشد ولی در مقابل امنیت کمتری داشته و در داخل آن لایه فولادی تقویتی وجود ندارد . وزن این درب ها بین 30 تا 70 کیلوگرم می باشد.


درب های چینی که به ایران وارد شده عموماً از این نوع می باشد. زبانه های بکار رفته عموماً تو خالی بوده و توسط اهرم براحتی باز می شوند. قفل این درب درصورت خراب شدن قابل تعمیر نمی باشد.


قیمت این درب ها در حدود 300 تا 500 هزار تومان است . دارای مدل و رنگ های متنوعی نیز هستند.


درب ضد سرقت با روکش MDF

اولین بار این نوع درب ها از ایتالیا به کشور وارد شد ولی بدلیل قیمت بالای آن کم کم درب های ضد سرقت ترکیه ایی جایگزین آن گردید. کیفیت خوب ، تنوع زیاد و قیمت مناسبتر نسبت به درب های اروپایی چند سال ضدسرقت های ترکیه ایی را حاکم بر بازار ایران نمود.


کم کم شرکت های ایرانی با کسب دانش فنی اقدام به تولید درب های ایمنی در کشور نمودند. کیفیت نزدیک به درب های ترک ولی قیمت مناسب تر با افزایش تجربه شرکت های ایرانی باعث شد بعد از مدتی سهم عمده بازار در اختیار شرکت های ایرانی قرار گیرد.


درب های ضد سرقت با روکش MDF دارای یک یا دو ورق فلزی داخلی بعنوان ورق تقویتی هستند که تخریب آنها را بسیار سخت می کند. این درب ها دارای دو قفل ایمنی می باشند که در انواع مرغوبتر از قفل های ضد اسید و ضد برش استفاده می شود.


روکش های این درب ها خود دارای سه نوع اصلی و یک نوع سفارشی می باشند.

درب ضد سرقت با روکش CNC ( توسط دستگاه CNC روی MDF طرح های متنوعی ایجاد می شود) و با روکشPVC یا رنگ الکترو استاتیک و یا رنگ نیم پلی استر رنگ آمیزی می شوند.

درب ضد سرقت برجسته ( در این درب ها لایه دیگری از MDF روی ورق پایه قرار می گیرد و جلوه برجسته ایی به درب می دهد . نوع برجسته نیز با روکشPVC یا رنگ الکترو استاتیک و یا رنگ نیم پلی استر رنگ آمیزی می شوند.)

درب ضد سرقت با روکش چوب طبیعی ( این نوع دربها نیز دارای طرحدار ساده و طرح دار برجسته بوده و روی MDF پایه با روکشی از چوب طبیعی پوشانده شده و عموماً با رنگ نیم پلی استر رنگ می شوند تا زیبایی روکش چوبی جلوه بهتری پیدا کند.)

درب ضد سرقت سفارشی ( بسته به سفارش روکش این نوع درب ها از چوب طبیعی و یا MDF با رنگ شیشه ایی (( همانند رنگ ماشین های سواری)) ، چرم طبیعی یا مصنوعی ، سنگ ، شیشه و یا تلفیق دو نوع از روکش های یاد شده ساخته می شوند.)

دلایل تفاوت قیمت در درب های ضدسرقت چیست؟

یک ضد سرقت از چند آیتم تشکیل شده که تغییر هرکدام از آنها باعث تغییر قیمت درب می شود.


قفل و یراق - ( مدل و برند قفل - ضد برش و ضد اسید بودن آن - جنس و کیفیت دستگیره ، چشمی ، کلون و دستگیره )

قطر ورق فریم چارچوب ( قطر چارچوب 12 ، 14، 16 و 18 سانتیمتر است و می تواند ثابت یا کشویی باشد)

ضخامت ورق فریم چارچوب (ضخامت ورق استفاده شده در چارچوب می تواند 1 ، 1.25 ، 1.5 و 2 میلیمتر باشد)

قطر ورق MDF روکش ( ورق MDF مورد استفاده 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 12 میلیمتر می باشد)

طرح CNC ساده و یا روکش برجسته MDF ( طرح ساده و یا برجسته بودن روکش و با توجه به میزان

قطر و تعداد ورق تقویتی داخلی ( ضخامت ورق تقویتی داخلی بین نیم تا دو میلیمتر و تعداد آن یک تا دو ورق می باشد-گاهی در درب های اکونومی این ورق تنها بخشی از درب را می پوشاند)

نوع شاسی و شکل ساخت آن - شاسی می تواند ساده ، سه ، چهار و یا پنج محفظه باشد و یا بصورت لانه زنبوری ساخته شود . قطر و ضخامت قوطی و نحوه ساخت شاسی نیز در قیمت درب موثر است

زبانه های ایمنی ولولا ( توپر بودن و جنس زبانه ها ، تعداد و نوع لولا نیز درتغییر قیمت درب موثر است.